کد های مخفی موبایل

کدهای مخفی و ترفند های گوشی های موبایل و اپراتور های تلفن همراه



rahahit.com

rahahit.com


افتتاح فروشگاه خرید شارژ آنلاین رها تل

شما براحتی می توانید شارژ مورد نیاز ایرانسل و همراه اول و تالیای خود را از سایت زیر دریافت نمایید

http://www.rahatel.com

همچنین می توانید برای خرید شارژ مستقیم ایرانسل به سایت زیر مراجعه نمایید

http://www.rahatel.com/eCharge.aspx


مبلغ شارژ قانونی مثلا 5000 تومان مبلغ 48,075 ریال می باشد که با 2% شارژ اضافه 48573 ریال می باشد
شارژ دریافتی هم بصورت نمایش در سایت هم ارسال به ایمیل و هم ارسال با اس ام اس به موبایل


برچسب‌ها: خرید شارژ ایرانسل همراه اول تالیا شارژ مستقیم
+ نوشته شده در  دوشنبه هشتم آبان 1391ساعت 22:51  توسط حامد  | 

قیمت شماره تلفن‌ های ۳ و ۴ رقمی اعلام شد

کمیسیون تنظیم مقررات قیمت پایه واگذاری هر یک از کدهای خدماتی ۳ و ۴ رقمی اضطراری و عمومی ملی و استانی را تصویب کرد.

به گزارش سرویس اقتصادی آریا، واگذاری کدهای خدماتی سه رقمی اضطراری رایگان خواهد بود اما قیمت پایه واگذاری هر یک از کدهای خدماتی ۴ رقمی عمومی ملی یا استانی برابر با ۱۰ میلیون ریال و کدهای خدماتی بین شهری با دو قیمت ۷۰۰ میلیون ریال و یک میلیارد ریال واگذار می‌شوند.
کدهای خدماتی شماره‌هایی با ارقام کوتاه‌تر از شماره‌های معمولی هستند که زمینه توسعه و تامین خدمات مخابراتی و سرعت بخشیدن به برقراری ارتباطات در سطوح مختلف را فراهم می‌کنند.
کدهای خدماتی بین شهری براساس رند بودن به دسته های طلایی، نقره‌ای، برنزی و معمولی تقسیم می‌شوند که برای محاسبه هزینه سالانه واگذاری و استفاده از کدهای خدماتی، ضریبی با نام ضریب رند بودن کد بر مبنای همین دسته‌بندی ملاک محاسبه قرار خواهد گرفت.
کدهای خدماتی شماره‌هایی با ارقام کوتاه‌تر از شماره‌های معمولی هستند که زمینه توسعه و تامین خدمات مخابراتی و سرعت بخشیدن به برقراری ارتباطات در سطوح مختلف را فراهم می‌کنند.
کمیسیون تنظیم مقررات مقرر کرده است که بخشی از کدهای طلایی هنگام واگذاری به مزایده گذاشته شوند و حق استفاده سالانه از کد در قالب مزایده تعیین شود و قیمت پایه مزایده برای کدهای بین شهری گروه اول ۴۰ میلیارد ریال و برای کدهای خدماتی عمومی ۵/۲ میلیاد ریال تعیین شده است.
مدت تخصیص کدهای واگذار شده از طریق مزایده ۵ سال تعیین شده است و تمدید زمان استفاده از آن منوط به شرایط جدید مصوب کمیسیون تنظیم مقررات خواهد بود.
به متقاضیان کدهای خدماتی برای ارایه فعالیت خدماتی، تنها کدهای معمولی واگذار می‌شود و مشترکانی که قبل از تصویب این آیین‌نامه، کد خدماتی طلایی، نقره‌ای یا برنزی به آنها واگذار شده است و کد آنها در شبکه فعال است و مایل به ادامه استفاده از کد واگذاری هستند، باید برحسب کد مورد استفاده هزینه سالانه با ضریب رند بودن کدهای طلایی، نقره‌ای یا برنزی را پرداخت کنند.
به متقاضیان کدهای خدماتی برای ارایه فعالیت تجاری، تنها کدهای برنز و نقره‌ای واگذار می‌شود و مشترکانی که قبل از تصویب این آیین‌نامه، کد خدماتی معمولی به آنها واگذار شده و کد آنها در شبکه فعال است و مایل به استفاده از کد واگذاری هستند، باید هزینه سالانه کد برنزی را پرداخت کنند و مشترکانی که کد خدماتی طلایی به آنها واگذار شده است، باید هزینه سالانه کد طلایی را پرداخت کنند و به متقاضیان کدهای خدماتی برای ارایه فعالیت مالی و بانکی، تنها کدهای نقره‌ای و طلایی واگذار می‌شود.
مشترکانی که قبل از تصویب این آیین‌نامه، کد خدماتی طلایی مزایده‌ای به آنها واگذار شده و کد آنها در شبکه فعال است و مایل به استفاده از کد واگذاری هستند، درصورت تشخیص کمیته واگذاری کدهای خدماتی و پرداخت مبلغ پایه مزایده می‌توانند کماکان از کد واگذار شده استفاده کنند.
باتوجه به مصوبه‌های کمیسیون به هر یک از استان‌های کشور ضریبی با نام ضریب توسعه یافتگی تخصیص داده شده است که در محاسبه هزینه سالانه واگذاری و استفاده برخی از کدهای خدماتی از آنها استفاده می‌شود.
هزینه سالانه واگذاری و استفاده از کد و هزینه مکالمه کدهای خدماتی اضطراری به رایگان است اما هزینه مکالمه با کد خدماتی عمومی به عهده تماس‌گیرنده است و برای تماس‌گیرندگان با تلفن ثابت و همراه، مطابق با تعرفه مربوطه خواهد بود. اما هزینه مکالمه با کدهای خدماتی بین شهری به عهده تماس گیرنده است و در سراسر کشور برای تمامی اپراتورهای ثابت و همراه به صورت یکسان محاسبه می‌شود.
باتوجه به نرخ مکالمات شهری و بین‌شهری، نرخ مکالمه با کدهای خدماتی بین شهری برای تلفن ثابت برابر با ۳۷۳ ریال در دقیقه معادل ۳/۸ پالس و برای تلفن همراه شرکت مخابرات ایران برابر با ۵۲۱ ریال در دقیقه معادل ۶/۱۱ پالس است و شرکت‌های ارایه‌کننده تلفن همراه با نرخ یکنواخت در کشور، تعرفه مصوب مکالمات را از تماس گیرنده دریافت خواهند کرد.
البته در صورت توافق بین مشترک و اپراتور شبکه، تماس با کدهای خدماتی عمومی ملی و استانی برای کاربران شبکه تلفن ثابت می‌تواند بدون پیش‌شماره در سطح استان انجام شود که در این صورت مشترک ‌باید مابه‌التفاوت نرخ تماس‌های بین شهری و شهری را به صورت حجمی به اپراتور شبکه پرداخت کند و میزان حق‌السهم رگولاتوری از این درآمد براساس مبلغ ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال در ماه معادل ۲۰۶ هزار پالس به ازای هر لینک E1 مورد محاسبه قرار می‌گیرد.
هزینه سالانه واگذاری و استفاده از کد خدماتی، در چهار قسط و هر سه ماه یکبار توسط سازمان تنظیم مقررات از مشترک دریافت خواهد شد و مشترک موظف است جهت دریافت مجوز، قسط اول مبلغ محاسبه شده سالیانه کد خدماتی مربوطه را همزمان با اعطای مجوز پرداخت کند و سایر اقساط در ابتدای دوره‌های زمانی سه ماهه از دارنده مجوز دریافت خواهد شد.
چنانچه مشترک نسبت به پرداخت هزینه سالانه واگذاری و استفاده از کد خدماتی در مهلت‌های مقرر اقدام نکند، رگولاتوری پس از تصویب در کمیته نسبت به قطع ارتباط و لغو مجوز اقدام خواهد کرد.



برچسب‌ها: شماره تلفن‌, شماره تلفن‌ های 3 و 4 رقمی, قیمت شماره تلفن‌, واگذاری کدهای خدماتی سه رقمی اضطراری, کمیسیون تنظیم مقررات
+ نوشته شده در  جمعه بیست و نهم دی 1391ساعت 9:17  توسط حامد  | 

افزايش نرخ تعرفه مكالمه تلفن ثابت

افزايش نرخ تعرفه مكالمه تلفن ثابت

محمد سليماني وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات ، از احتمال افزايش تعرفه مكالمه با تلفن ثابت خبر داد.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در گفتگو با «جام‌جم» ضمن بيان اين‌كه درباره بالابردن تعرفه‌هاي ارتباطي برنامه خاصي نداريم، گفت: نرخ مكالمه تلفن ثابت بسيار ارزان است و هزينه آن براي مكالمه بين‌شهري هم‌اكنون حدود 16 ريال است كه اين مبلغ با مكالمه تلفن همراه فاصله زيادي دارد، وي افزود: اگر براي تلفن ثابت تدبيري انديشه نكنيم، ممكن است شركت‌ها با زيان روبه‌رو شوند و به‌نظر من هم‌اكنون فصل آن رسيده است كه براي افزايش اين تعرفه اقدام كنيم.
سليماني در ادامه افزود: پيشنهاد افزايش تعرفه را در وزارت آماده و به دولت ارائه كرده‌ايم.

وي همچنين درخصوص ساير تعرفه‌ها گفت: برنامه‌اي براي افزايش ساير تعرفه‌ها نداريم، اما كاهش تعرفه پيام كوتاه دليل ندارد، چراكه اين كار يكبار اتفاق افتاده و با ارائه نرم‌افزارهاي فشرده‌ساز اين امكان بيشتر نيز شده است.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در ادامه گفت: ما وظيفه داريم براي حفظ فرهنگ و زبان فارسي در فضاي ارتباطات اقدام كنيم و يكي از اين اقدامات، افزايش قيمت بوده كه البته اقدامات بسياري در اين زمينه لازم است. نتيجه اين اقدام وزارت هم اين‌گونه نمود مي‌يابد كه قبل از تغيير تعرفه، 80 درصد پيام كوتاه‌ها به زبان لاتين بود و تنها 20 درصد به زبان فارسي، اما نوروز امسال از ميان 500 ميليون پيام كوتاه ارسال شده حدود 80 درصد فارسي و 20 درصد لاتين بود كه اين نشان‌دهنده برعكس‌شدن ظرف مصرفي مردم است.

به گزارش «جام‌جم» در كشور حدود 50 ميليون مشترك تلفن همراه و 24 ميليون و 700 هزار خط تلفن ثابت وجود دارد كه با خصوصي‌سازي شركت مخابرات ايران، بدنه اصلي درآمدهاي دولت به بخش خصوصي داده خواهد شد و هرگونه افزايش قيمت نيز درنهايت به نفع سهامداران آن است. متن كامل اين گفتگو در روزهاي آينده منتشر خواهد شد.
 
منبع : http://tabnak.ir
 
+ نوشته شده در  پنجشنبه دهم اردیبهشت 1388ساعت 19:25  توسط حامد  | 

با تلفن ثابت پيامك بفرستيد

با تلفن ثابت پيامك بفرستيد

تعرفه هر پيامك تلفن ثابت به موبايل معادل 4/89ريال يعني حدودا سه برابر ارزان‌تر از هر پيامك همراه اول است

م.ر.بهنام رئوف- شرکت مخابرات استان تهران با شش میلیون و 100‌هزار مشترک جزو پرمشترک‌ترین شرکت‌های استانی در کشور است. از روز گذشته این شرکت برای اولین بار در کشور سرویس پیامک تلفن ثابت را راه‌اندازی کرده که این طرح فعلا قرار است تنها در استان تهران ارائه شود.
با توجه به استقبال کاربران تلفن همراه از سرویس پیامک و درآمدزایی این سرویس برای اپراتورها از یک سو و تعرفه پایینی که برای پیامک تلفن ثابت درنظر گرفته شده است پیش‌بینی می‌شود که دیر یا زود بازار درآمدی این سرویس دستخوش تغییرات گسترده‌ای شود. از سوي ديگر احتمال می‌رود که با فراگیر شدن این سرویس در بین کاربران تلفن ثابت و نیز افزایش کاربردهای پیامکی در کشور حجم ارسال پیامک با تلفن همراه کاهش یافته و اغلب مشترکان به سمت پیامک ثابت سوق پیدا کنند اما از سوی دیگر نیز پیش‌بینی می‌شود که اپراتورهای فعال در کشور به سادگی از خیر درآمد کلان این حوزه نگذشته و احتمالا با کاهش تعرفه‌های فعلی به مقابله با این سرویس جدید بپردازند. به هر حال پیامک تلفن ثابت در کنار ارائه سرویس اینترنت پرسرعت توسط مخابرات و نیز ابهامات موجود در برخی از مناقصات این شرکت موضوع گفت‌وگوي ما با محمد روح‌اللهي، مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران بود که در ادامه می‌خوانید.

بحث را با سرویس پیامک ثابت شروع کنیم.
سرویس پیامک تلفن ثابت سرویس آشنایی است برای مشترکان. شکل استفاده از این سرویس همانند پیامک همراه است به طوری که مشترکان باید یک بار شماره اس‌ام‌اس سنتر را روی گوشی خود ثبت کنند که این شماره برای مشترکان تهرانی 9717000 است. بعد از آن اگر گوشی قابلیت ارسال و دریافت پیامک را داشته باشد مشترکان می‌توانند شماره مقصد را وارد کرده و پیام مورد نظر خود را ارسال کنند .
تعرفه استفاده از این سرویس هم برای تلفن ثابت به ثابت در یک شهر یک پالس یعنی 7/44‌ریال، برای تلفن ثابت به ثابت بین شهری دو پالس و برای ثابت به همراه و بالعکس هم دو پالس در نظر گرفته شده است. اما بحث ثابت به همراه و بالعکس مستلزم هماهنگی اپراتورها است. ما هماهنگی‌های لازم را با همراه اول در این زمینه انجام داده‌ایم و مراکز اس‌ام‌اس سنترها به یکدیگر متصل شده‌اند اما بحث‌های تعرفه‌ای و مالی بین اپراتورها هنوز شفاف نشده است که به زودی در مذاکرات حل می‌شود.
چیزی که هم‌اکنون افتتاح شده است پیامک تلفن ثابت است که تنها در استان تهران راه‌اندازی شده و تقریبا شش میلیون مشترک تلفن ثابت در این استان می‌توانند از آن استفاده کنند. برای استفاده بین استانی مستلزم آماده شدن استان‌ها هستیم که برای این کار دو روش وجود دارد یکی اینکه آن‌ها هم اس‌ام‌اس سنتر تاسیس کرده و مراکز آن‌ها به مراکز تهران متصل شوند یا اینکه از نامبرینگ و کد‌بندی استفاده شود که این دو روش در دست بررسی و تدوین استانداردهای لازم است اما چون فعلا استانی در این موضوع فعال نیست این مساله هنوز نهایی نشده است.

در زمینه پیامک فارسی هم اقداماتی صورت گرفته است؟
ارسال و دریافت پیامک مستلزم رعایت دو نکته است. یکی اینکه اس‌ام‌اس سنتر امکان دریافت و ارسال فارسی داشته باشد و دیگری اینکه گوشی مورد استفاده از این امکان برخوردار باشد. گوشی‌هایی که ما در بازار داریم فقط حروف لاتین را پشتیبانی می‌کنند ولی اس‌ام‌اس سنترهایی که به کار گرفته شده است هم حروف فارسی را. پشتیبانی می‌کنند و هم حروف انگلیسی را، اگر سرویس فراگیر شود می‌توان با تولید‌کنندگان یا وارد‌کنندگان هم وارد مذاکرده شد تا گوشی‌های ارائه شده فونت فارسی را هم پشتیبانی کنند چرا که این امر مساله پیچیده‌ای نیست اما تعرفه‌ای برای پیامک فارسی یا لاتین در این بخش مشخص نشده است. البته تعرفه فعلی خیلی ارزان است به خصوص در بخش پیامک‌های حجمی و ما هم همانند همراه اول پیمانکاران حجمی را در آینده طراحی و پیدا خواهیم کرد به خصوص در بخش برنامه‌های صدا‌وسیما. این شیوه خیلی اقتصادی‌تر از پیامک موبایل است چرا که در تلفن همراه تعرفه ارسال هر پیامک حداقل دو برابر تلفن ثابت است که البته این امر در زمینه ارسال پیامک با حروف لاتین گران‌تر هم هست.

بخش پیامک‌های تبلیغاتی را نیز در نظر گرفته‌اید؟
بله این مورد را هم شامل می‌شود. با این سرویس یک بازار 24‌میلیون مشترکی باز می‌شود. البته این بخش به رفتار مشترکین بستگی دارد اگر مشترکین استقبال کنند حتی ممکن است بازار درآمد پیامک جا به جا هم بشود یعنی از اینکه این بازار هم‌اکنون در اختیار اپراتورهای تلفن همراه است در آینده سهم بیشتر در اختیار تلفن ثابت قرار گیرد. درآمدهایی هم که جابه‌جا می‌شود معمولا در حوزه اینترکانکشن جبران می‌شود.
چند درصد از گوشی‌های موجود در بازار این قابلیت را دارد؟
گوشی‌هایی که هم‌اکنون در خانه‌های مشترکان وجود دارد عموما این قابلیت را ندارند چرا که این سرویس تاکنون فعال نبوده است. اما قیمت گوشی‌هایی که این قابلیت را دارند هم‌اکنون در بازار بین 20 تا 30‌هزار تومان قیمت دارند اما اگر استقبال باشد قطعا این قیمت کاهش خواهد یافت.
فکر نمی‌کنید از برنامه زمانبندی که پیش از این اعلام کرده بودید کمی عقب‌تر باشید؟
ما پارسال قول داده بودیم که نیمه دوم امسال این سرویس را فعال کنیم و این کار را هم انجام دادیم البته مقداری تاخیر داشتیم چرا که به دلیل عدم استقبال از سوی بخش خصوصی یک بار این مناقصه تجدید شد.
چند پیمانکار برای این بخش فعال هستند؟
ما پیمانکار نداریم. تجهیزات اس‌ام‌اس سنتر را خریداری کردیم اما برای ارسال پیامک‌های حجمی باید حتما پیمانکار داشته باشیم که هنوز برای این کار برنامه‌ریزی خاصی نداریم.
ظرفیت این مراکز چقدر است؟
بستگی به نوع استفاده قابل‌افزایش است. برای نیاز فعلی مشکلی وجود ندارد اما شبکه روزانه بررسی می‌شود و در صورت نیاز ظرفیت افزایش پیدا می‌کند.
طرح مشترک مخابرات استان تهران با شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت پرسرعت (PAP) به کجا رسید؟
این طرح موفق نبود و به جایی هم نرسید. در واقع دوستان استقبالی نکرده‌اند و اخیرا هم دولت مصوبه‌ای داده است که شرکت مخابرات ایران مکلف است تا پایان سال 88 که پایان برنامه چهارم توسعه است سه میلیون پورت اینترنت پرسرعت نصب و راه‌اندازی کند. سهم استان تهران هم از این سه میلیون پورت یک میلیون پورت است. این مصوبه چون اخیرا ابلاغ شده است در نتیجه به امسال نمی‌رسید. ما تلاشمان بر آن است که تا پایان امسال قرار داد 100‌هزار پورت را نهایی کنیم که تا تجهیزات مورد نیاز این بخش وارد شود به احتمال زیاد راه‌اندازی آن تا پایان تیر ماه صورت می‌گیرد.
هزینه اتصال پایین‌تر از هزینه بخش خصوصی است؟
تعرفه مصوب سازمان تنظیم مقررات است و این تعرفه زیر 10‌هزار تومان است.
این قرارداد مربوط به مناطقی می‌شود که PAPها حضور ندارند؟
خیر به این شکل نیست. پروانه ما هم همانند پرونده پپ‌ها است. البته ما هنوز هم با این شرکت‌ها مشغول مذاکره هستیم اما چون از طرح ما استقبال نشد، دولت هم این تکلیف را به مخابرات ایران واگذار کرد. قطعا در برنامه و بودجه سال آینده هم حجم قابل‌توجهی برای آن در نظر گرفته شد در نتیجه ما این کار را شروع می‌کنیم البته باب همکاری با شرکت‌های پپ همچنان باز است و اگر این شرکت‌ها علاقه به مشارکت داشته باشند ما استقبال می‌کنیم اما اگر هم نیایند با توجه به تکلیفی که به ما واگذار شده است ما این کار را انجام می‌دهیم.
مشکلات موجود بین شما و پپ‌ها چه چیزهایی بود؟
دیدگاه‌ها با هم تفاوت داشت و مبنای مشارکت بیشتر موردنظر طرفین بود. ما مشارکت در درآمد کل سرویس مورد نظرمان بود، اما دوستان می‌گفتند شما امکانات را فراهم کنید و در قبال یک رقمی آن را به ما اجاره دهید اما چون ما درآمد قابل توجهی را در این بخش می‌دیديم معتقد نبودیم که تمام سرمایه گذاری‌ها را مخابرات انجام دهد اما در درآمد یک عدد ثابتی عایدش شود.
فکر می‌کنید استقبال مردم از این طرح چگونه باشد چرا که هم‌اکنون پپ‌ها با قیمت بالاتری خدمات خود را ارائه می‌دهند؟
تا حالا متاسفانه تعرفه مصوبی نداشتیم. کمتر از سه یا چهار ماه پیش این تعرفه ابلاغ شد. البته این تعرفه فعلا برای 128 کیلوبایت است.
نسبت پهنای باند به هر مشترک (Share isuee) هم مشخص شده است؟
بله. این نسبت بر اساس ابلاغیه تنظیم مقررات یک به 10 است.
بحثی مطرح شده مبنی‌بر اینکه با کاهش قیمت ثبت‌نام تلفن ثابت در حقیقت هزینه نصب‌واتصال بالا رفته است در این زمینه توضیح می‌دهید؟
در پروانه مخابرات چیزی به اسم ودیعه دیگر وجود ندارد و اسم آن به حق اتصال تغییر یافته. سابق ودیعه دو بخش داشته است. یکی حق نصب که مبلغ آن 5‌هزار تومان بوده و دیگری هم همان ودیعه بوده که 95‌هزار تومان محاسبه می‌شده است. بعضی‌ها گفتند که ما حق نصبمان را 50‌هزار تومان
کرده ایم این حرف درستی نیست. ما قیمت تعیین نکردیم. سازمان تنظیم مقررات اعلام کرده تا سقف 50‌هزار تومان برای هر مشترک شرکت مخابرات می‌تواند حق اتصال دریافت کند و این حق اتصال هیچ ربطی به حق نصب ندارد.
در مورد گزارشاتی که پیرامون دامپینگ در مناقصات مخابرات استان تهران منتشر شده است و اینکه گفته می‌شود شرکت‌های چینی عمدتا با پایین‌ترين قیمت ممکن مناقصات را برنده شده و باعث تهدید برای تولید‌کنندگان داخلی می‌شوند، توضیح می‌دهید؟
قانون مشخصی در این بخش وجود ندارد. گزارشاتی منتشر شده مبنی‌بر حضور شرکت‌های چینی. همان طور که می‌دانید ما در استان‌ها خرید خارجی نداشته و باید از تولیدات داخلی استفاده کنیم. اگر هم بخواهیم خرید خارجی داشته باشیم این کار مستلزم مصوبات خاص یا مجوز از شورای اقتصاد است.
شرکت‌هایی که با ما کار می‌کنند عمدتا کنسرسیوم‌های تولید‌کنندگان هستند که از وزارت صنایع مجوز دارند. یعنی وزارت صنایع به مخابرات اعلام کرده که این کنسرسیوم‌ها مورد تایید من هستند. البته ما از شرکت‌های دیگری خرید داریم که یا تولید‌کننده هستند یا واسطه. اما در مناقصه مورد نظر کنسرسیومی برنده شده است که اولین کنسرسیوم مورد تایید وزارت صنایع است.
یعنی قیمتی که این کنسرسیوم ارائه داده مربوط به تجهیزات ایرانی است؟
این کنسرسیوم‌ها معمولا با شرکت‌های خارجی همکاری می‌کنند.
یعنی در حقیقت وارد می‌کنند؟
خیر. بخشی از تجهیزات را هم تولید می‌کنند. الان شرکت‌های چینی‌ای که با ما قرار داد دارند بخش قابل‌توجهی از تجهیزاتشان داخلی است. اینکه چند درصد این تجهیزات داخلی است را باید کنسرسیوم برنده اعلام کند. ما معمولا امکان کنترل کارخانه‌ای و آنالیز تجهیزات را نداریم. ما مکلفیم داخلی بخریم و آنها هم تعهد می‌دهند که 51‌درصد این تجهیزات را در داخل تولید می‌کنند. حال اینکه این 51‌درصد چگونه تولید می‌شود بر عهده وزارت صنایع است. ما طبق قانون موظفیم پایین‌ترین قیمت و با حداقل استاندارد را تهیه کنیم. این مناقصه برای آنکه تمام شرکت‌ها بتوانند پیشنهاداتشان را اعلام کنند چند بار تمدید شد. به همین جهت شرکت‌های مطرحی هم همچون اریکسون، هواوی و زد‌تی‌ای در این مناقصه شرکت کردند.

برندهایی را که نام بردید هم باید 51‌درصد از تولیدشان ایرانی باشد؟
طرف ایرانی مکلف و متعهد است که این کار را انجام دهد. اما در مورد برخی از شرکت‌ها شبهه وجود دارد که آیا تولید‌کننده هستند یا خیر. شرکتی که در این مزایده برنده شده رسما از سوی وزارت صنایع و معادن تایید شده که از تولید‌کنندگان مطرح داخلی است.

منبع: دنیای اقتصاد
 
+ نوشته شده در  پنجشنبه هفدهم بهمن 1387ساعت 16:0  توسط حامد  | 

ارائه خدمات اینترنتی به تلفن ثابت

ارائه خدمات اینترنتی به تلفن ثابت

ارایه خدمات اینترنتی برای استفاده از 11 خدمت قابل ارایه به مشترکان تلفن ثابت در شهر تهران از طریق پایگاه اطلاع رسانی الکترونیکی شرکت مخابرات استان تهران به نشانی WWW.TCT.IR آغاز شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند با مراجعه به سایت شرکت مخابرات استان تهران و با ورود به بخش خدمات الکترونیک ، به تکمیل فرم ثبت نام کاربران اقدام و شناسه کاربری و رمز عبور خود را دریافت کنند.

فعال سازی شناسه کاربری با مراجعه به امور مشترکان هر مرکز تلفنی در شهر تهران و پس از احراز هویت کاربر در یکی از مراکز تلفنی انجام می شود.

این 11 خدمت الکترونیکی شامل درخواست بررسی امکانات تغییر مکان ، درخواست تعویض شماره، درخواست قطع یا وصل تلفن، درخواست برقراری یا قطع سرویس های ویژه مخابراتی، درخواست اعلام یا اعلام نکردن تلفن به مرکز اطلاعات 118، درخواست کشف مزاحم تلفنی و درخواست بستن یا باز کردن صفر دوم از طریق اینترنت است که به مشترکان ارایه می شود.
 
 
+ نوشته شده در  شنبه دوم آذر 1387ساعت 22:16  توسط حامد  | 

ويژگي‌هاي تلفن ثابت اعتباري اعلام شد

ويژگي‌هاي تلفن ثابت اعتباري اعلام شد

با راه‌اندازي سرويس كارت اعتباري به‌عنوان يكي از خدمات شبكه‌ي هوشمند كه از نظر عملياتي همانند كارت‌هاي تلفن همگاني هوشمند است، افراد به جاي يك كارت تلفن همگاني، كارتي با يك شماره‌ي اشتراك دارند كه مي‌توانند با كاربرد كد يا شماره‌ي مشخص آن از هر تلفني استفاده كنند و با وارد كردن كد مخصوص از تلفن به عنوان يك تلفن همگاني استفاده كرده و با هر نقطه‌اي تماس بگيرند.

به گزارش ايسنا، سرويس تلفن‌هاي ثابت اعتباري كه به عقيده‌ي كارشناسان به‌عنوان يكي از سرويس‌هايي كه بايد به سرويس‌هاي تلفن ثابت افزوده مي‌شد به اضافه‌ي سرويس‌هاي مكالمه‌ي رايگان، نظرسنجي، شبكه‌ي خصوصي مجازي،‌ مشاوره‌ي تلفني، مكالمه‌ي انبوه، شماره‌ي اختصاصي و سرويس شماره فراگير هشت سرويس شبكه‌ي هوشمند هستند.

يكي از ويژگي‌هاي سرويس كارت اعتباري آن است كه شخص مي‌تواند با هزينه‌ي كمتر ارتباط بين‌المللي نيز داشته باشد؛ در واقع در اين سرويس كه به معناي اختصاص يك كارت رمزدار و يا شماره رمز به مشترك است، افراد مي‌توانند با اين شماره رمز از هر دستگاه تلفن كه در دسترس باشد مكالمات خود را به مقصد شهري، بين‌شهري، بين‌المللي و تلفن همراه برقرار كنند و هزينه‌ي مكالمات از اعتبار كارت كسر مي‌شود.

در اين كارت‌ها فرد مي‌تواند هويت خود را حفظ و كارتش را در صورت اتمام، شارژ و يا هويت جديدي احراز كند؛ متقاضيان استفاده از اين سرويس مي‌توانند با خريداري كارت شارژ از مراكزي كه كارت شارژ سيم‌كارت‌هاي تلفن همراه را به فروش مي‌رسانند، نسبت به خريد آن‌ اقدام كنند.

به گفته‌ي صابر فيضي - مدير عامل شركت مخابرات ايران - بيش‌تر تجهيزات مورد نياز براي اين سرويس توليد داخل كشور بوده و تنها يكسري از آن‌ها بايد از خارج از كشور وارد شوند.

اين سرويس تفاوتي با تلفن ثابت ندارد و فقط به عنوان يكي از سرويس‌هاي جديد محسوب مي‌شود و متقاضيان به ميزان شارژ خريداري شده، مصرف مي‌كنند و صورت‌حساب براي آن‌ها ارسال نمي‌شود.

مدير عامل شركت مخابرات استان تهران هم در گفت‌وگو با ايسنا، گفته بود: سرويس‌دهي كارت‌هاي تلفن اعتباري با نصب تجهيزاتي امكان‌پذير خواهد بود كه استفاده از اين تجهيزات در نقاط كم مصرف چون روستاها و شهرهاي كوچك اقتصادي نيست.

محمد روح‌اللهي با اعلام اين كه ماهانه 196 هزار كارت تلفن اعتباري توزيع مي‌كنيم كه اين آمار رو به گسترش است، ادامه داد: اين سرويس كه از مدتي قبل علاوه بر شهر تهران در كرج هم فعال شده است با 20 درصد تخفيف همراه است، به نحوي كه مشترك براي خريد كارت دو هزار توماني تنها 1600 تومان مي‌پردازند.

او با بيان اينكه 84 درصد از مشتركان تلفن ثابت استان تهران در دو شهر تهران و كرج هستند در خصوص مراكز فروش كارت‌هاي تلفن‌ اعتباري اظهار كرد: ‌اين كارت‌ها را مي‌توان از مراكز و دفاتر خدمات ارتباطي و تمام اماكن مجاز فروش كارت تلفن خريداري كرد.

بنابر اعلام مسوولان از كارت اعتباري با استقبال خوبي از سوي شهروندان تهراني و كرجي روبه‌رو شده است و مي‌توان در مكان‌هايي كه امكان استفاده از فيبر نوري وجود ندارد، استفاده كرد كه اين كار از ضررهاي اقتصادي جلوگيري مي‌كند و نيز به كاهش استهلاك سوئيچ مخابراتي منجر مي‌شود.
 
 
+ نوشته شده در  شنبه شانزدهم شهریور 1387ساعت 10:19  توسط حامد  | 

بدست آوردن شماره ی تلفن!!

بدست آوردن شماره ی تلفن!!

تا حالا حتما براتون پیش اومده که یه جایی رفته باشین که بخواین شماره تلفن اونجا رو داشته باشین اما روتون نشده که از صاحب اونا بپرسین!شما میتونین با این روش شماره تلفن هر جا رو به راحتی بدست بیارین!

برای دونستن شماره اونجا فقط کافی است که شما گوشی تلفن اونجا رو بردارین و شماره زیر رو بگیرید: ۰۰۹۸۱۰۶۱۲۳۴۵۶۷۸۹ بله با این شماره به تلفن گویای اینترنتی بین الملل ایران وصل میشین که به شما شماره تلفنی که شما با اون این شماره رو گرفتین رو میگه!

لازم به ذکراست که شما بعد از اتصال شماره باید(۳۰)ثانیه صبر کنین تا پاسخ مورد نظر را از اپراتور مربوطه دریافت نمائید و همچنین این سیستم در برخی از شهرها فعال نمی باشد و این
ترفند بر روی تلفنهایی که این سیستم توسط مخابرات در اون شهر فعال نشده است عملی نمی باشد!اما بر روی حدود ۹۰٪ از مخابرات های شهرهای مختلف کشور فعال می باشد و به طور کامل قابل استفاده برای تمامی مشترکین این شهرها می باشد!

منبع : http://crazyhacker.blogfa.com

 

+ نوشته شده در  دوشنبه چهاردهم مرداد 1387ساعت 18:3  توسط حامد  | 

Advanced Phone Recorder 1.7.9 مدیریت خط تلفن

Advanced Phone Recorder 1.7.9 مدیریت خط تلفن

به کمک این ابزار رایگان کوچک میتوانید از طریق مودم  مکالمه تلفنی خود را ضبط کنید.

 همچنین می توانید آن را برنامه ریزی کرده و مکالمه های تلفنی را به صورت مخفی روی هارد دیسک ذخیره کنید که این کار در فرمت WAVE انجام می شود.


از قابلیت های آن میتوان به ثبت زمان مکالمه نیز اشاره کرد!



 Download - 1.8MB 



APR is a call recorder software for desktop computers. Features:

 1) Records phone calls. 2) Records ALL incoming calls. 3) Logs date, time, duration. 4) Compressed wav files. 5) Post processing of your wav files. 6) Creates lists of calls i.e. general, personal, business 7) Search database, email files. 8) Detects and logs caller ID 7) Email your recordings 9) Flexible database management

Platform: Windows 2000, Windows Me, Windows XP

منبع : http://crazyhacker.blogfa.com

 

+ نوشته شده در  دوشنبه چهاردهم مرداد 1387ساعت 18:1  توسط حامد  | 

راهنما و چگونگی دریافت ریز مکالمات شهرهای تهران و کرج از اینترنت

+ نوشته شده در  یکشنبه سیزدهم مرداد 1387ساعت 11:40  توسط حامد  | 

ترفندهای منشی تلفنی تلفن ثابت

ترفندهای منشی تلفنی تلفن ثابت

 

مدت زمانی است که نسل تلفن های ثابت در کشور ما تغییر کرده است. پس از وارد شدن تکنولوژی نمایش شماره تماس گیرنده تلفن های با این قابلیت وارد کشور شدند. تلفنهایی از شرکت هایی مثل پاناسونیک که علاوه بر داشتن قابلیت های متعدد ، منشی تلفنی یا Answering Machine را نیز به همراه دارند. حتمأ شما نیز تاکنون با پیغام های انگلیسی که به شکل پیش فرض بر روی این نوع تلفن ها قرار داده شده است برخورد داشته اید. هم اکنون قصد داریم ترفندهای مخفی این نوع تلفن ها و قسمت منشی تلفنی آنها را به شما معرفی کنیم. (با استفاده از این ترفند شما میتوانید عملأ منشی تلفنی تلفن های ثابت را هک کنید!)


به طور عمده قصد داریم تا در این ترفند شما را با قابلیت چک کردن منشی تلفنی از راه دور آشنا کنیم.
ترفندی که همان طور ذکر شد به وسیله آن به نوعی میتوانید به درون منشی تلفنی تلفن های دیگر نفوذ کنید.

ابتدا دقت کنید کلیه آموزش های داده شده تنها جنبه آموزشی دارد. قطعأ با استفاده از این آموزش ها بسیاری افراد استفاده مثبت کرده و بر دانسته هایشان اضافه میشود و میتوانند از نفوذ دیگران به تلفن خودشان جلوگیری کنند. طبعأ پیامدهای منفی نیز به دنبال خواهد داشت. وب سایت ترفندستان هیچ مسئولیتی را در ازای استفاده نابجا از این ترفندها نخواهد داشت.

چک کردن پیغامهای ذخیره شده در منشی تلفنی از راه دور

این قابلیت در اکثر گوشی های دارای پیغام گیر وجود دارد. تلفن های پاناسونیک KX-TG6502B ، KX-TG6500 ، KX-TG-6502 ، KX-TG5438 ، KX-TG5439 ، KX-TG5471S ، KX-TG5439S ، KX-TGA660B و ... از این نوعند.
به وسیله این قابلیت به عنوان مثال اگر شما در سفر باشید خواهید توانست پیغام های ضبط شده بر روی تلفن ثابتتان را بشنوید و آنها را مدیریت کنید.

اما نحوه این کار چگونه است؟
به دلیل تنوع گوشیها طبعأ امکان تشریح راه هر کدام وجود ندارد و اما روش انجام این کار قطعأ در دفترچه راهنمای تلفن وجود دارد.
به عنوان مثال در مدل KX-TGA660B ابتدا به مسیر زیر بروید:
Menu > Intial Settings > Set Answering
اکنون با ورود به قسمت Remote Code میتوانید یک کد دو رقمی را قرار داده و ذخیره کنید.
حال در صورتی که در سفر باشید با برقراری تماس با تلفن ثابت ، پس از رفتن تلفن بر روی منشی و شنیدن صدای بوق ، کافیست ابتدا دکمه * را بزنید. سپس کد دو رقمی که خودتان قرار داده اید را وارد کنید تا قسمت مدیریت منشی تلفنی شوید. حال میتوانید از همان راه دور و تلفنی که با آن تماس گرفته اید پیغام ها را بشنوید و یا آنها را پاک کنید.
در سری گوشی های پاناسونیک این موضوع بسیار شبیه به هم است.

اما موضوعی که در اینجا اهمیت دارد مسئله امنیتی و حریم شخصی هر فرد است.
همان طور که دیدید کافی است با پس از رفتن بر روی پیغام گیر کافی است دو رقم تنظیم شده را وارد نمود تا بتوانید پیغام های ضبط شده را گوش کنید.
پس دقت کنید فراوان کنید که این کد دو رقمی را در اختیار هیچ کس قرار ندهید.

بسیاری از افراد از این موضوع اطلاعی ندارند و پس از خرید تلفن و نهایتأ وصل آن دیگر کاری به تنظیمات داخلی آن ندارند. در نتیجه این قسمت بر روی تنظیمات کارخانه ای باقی میماند.
در زیر تعدادی از کدهای کارخانه ای مربوط به قسمت چک کردن از راه دور پیغام های گوشی را معرفی میکنیم:
کد 11* پس از شنیدن صدای بوق در تلفنهای پاناسونیک (100% تست شده)
کد 0000* پس از شنیدن صدای بوق در تلفنهای قدیمی تر
کد 080 در طول پخش صدای منشی در تلفنهای Uniden
کد 999 در تلفنهای BellSouth
کد 123* پس از شنیدن صدای بوق در تلفنهای موتورولا
کد 0123 پس از شنیدن صدای بوق در پیغام گیرهای GE 2-9869
کد 19# در در طول پخش صدای منشی در تلفنهای سونی و VTech
کد 500 در تلفنهای AT&T

قطعأ در صورتی که کدهای پیش فرض را تغییر ندهید ، این امکان را مهیا میسازید تا افراد دیگر با استفاده از کدهای پیش فرض کارخانه ای فوق بر روی پیام های شما مدیریت داشته باشند.
البته با وجود قابلیت Caller ID این موضوع نیز تا حدودی قابل شناسایی است

منبع : http://dezfull.blogfa.com

 

+ نوشته شده در  جمعه هفتم تیر 1387ساعت 15:43  توسط حامد  | 

تا حالا به این فکر افتادین که با تلفن های عمومی مجانی تماس بگیرین؟

تا حالا به این فکر افتادین که با تلفن های عمومی مجانی تماس بگیرین؟

با این ترفند شما قادر خواهید بود به صورت رایگان با تلفن های عمومی با تلفن ثابت تماس بگیرین.!

دوستان توجه کنید فقط به تلفن ثابت مجانیه و اگه صفر بگیرین تماس قطع میشه.

آموزش:

۱. دوتا کارت که یکی اعتبار داشته باشه یکی هم خالی بشه پیدا کنید.

۲. دوتا کارت رو با هم داخل تلفن قرار بدین. دقت کنید کارت خالی باید زیر کارتی که اعتبار داره باشه.

۳. حالا به یه تلفن ثابت زنگ بزنید.

۴. گوشی رو که ورداشتن سریع کارتی که اعتبار داره رو بکشین بیرون.

حالا هرچه قدر دوست دارین حرف بزنین فقط مواظب فکتون باشدن که ساییده نشه

منبع : http://irclick.info

 

+ نوشته شده در  چهارشنبه پنجم تیر 1387ساعت 16:52  توسط حامد  | 

بررسی خدمات رایگان تلفن ثابت و فعال سازی آنها

بررسی خدمات رایگان تلفن ثابت و فعال سازی آنها

همان طور که اطلاع دارید ، شرکت مخابرات ایران ، خدمات رایگان متنوعی را برای کاربران تلفن های ثابت در نظر گرفته است. اما بسیاری از مردم از این خدمات و نحوه فعال سازی آنها بی خبرند. در این ترفند قصد داریم تمامی این خدمات را معرفی کرده و کدهای فعال سازی هر یک را معرفی کنیم. این خدمات عبارتند از : انتقال مكالمه ، انتظار مكالمه ، شماره‌گيري سريع ، مكالمه از خط اشغال به خطوط ديگر ، سرويس بيدار باش ، سرويس نمايشگر شماره CallerID و دایورت بعد از 5 زنگ.

 

1- انتقال مكالمه یا دایورت کردن ( Call diverting ) :

با اين سرويس مي‌توانيد هنگامي كه با تلفن شما تماس گرفته مي‌شود مكالمه را به يك خط ديگر ثابت يا همراه منتقل كنيد و عمل دایورت کردن را انجام دهید. اين سرويس با هر دستگاه تلفن دكمه‌اي مجهز به سيستم تن انجام شدني است.

برای این کار شما باید کد زیر را در دستگاه تلفن وارد کنید:

# شماره مورد نظر*21*

بعد از زدن این کد صدایی که میشنوید فرق خواهد کرد ، این یعنی اینکه خط شما دایورت شده است.

برای غیر فعال کردن این سرویس باید باز گوشی رو بردارید (در این حالت باز همان صدای مخصوص شنیده میشود) و بعد عدد #21# را وارد کنید.

در صورتی که مجدد صدای بوق مخصوص را شنیدید ، گوشی را قطع کرده و مجدد روشن کنید. در این حالت خط شما کاملا از حالت دایورت خارج شده است.

2- سرويس انتظار مكالمه یا پشت خطی ( Call waiting ) :

هنگام مكالمه شخص ديگري به شما تلفن مي‌زند صداي بوق ضعيفي به گوشتان مي‌رسد و شما را آگاه مي‌كند شما مي‌توانيد با كمك اين سرويس مكالمه اول خود را موقتاً قطع و با شخص ثالث صحيح كنيد پس از خاتمه ي مكالمه يا در حين مكالمه مي‌توانيد مجدداً با شخص اول به صحبت خود ادامه دهيد.

برای استفاده از این سرویس شما باید بهنگام شنیدن صدای بوق ضعیف با فشار دادن دکمه "Flash" در تلفنهای دیجیتال و با "قطع و وصل کردن" در تلفنهای آنالوگ با نفر سوم تماس برقرار کنید..

برای بازگشت به گفتگوی اول میتوانید همین کار را تکرار کنید.

3- شماره‌گيري سريع ( Speed dealing ):

براي اجتناب از وقوع اشتباه در شماره‌گيري و صرفه جويي در وقت با دادن شماره های دو رقمی به حافظه مخابرات میتونید از این سیستم بهره ببرید. اين سرويس با هر دستگاه تلفن دكمه‌اي مجهز به سيستم تن انجام شدني است.

برای استفاده از این امکان باید دستور زیر رو بکار ببرید :

برای ایجاد کد دو رقمی :

# شماره مورد نظر* کد دو رقمی *51*

بعد از وارد کردن این دستور حالا شما میتونید بعد از برداشتن گوشی با زدن کد دو رقمی** شماره ای رو که قبلا به آن داده اید را شماره گیری کنید.

برای حذف یک شماره از یک کد دو رقمی و تغییر آن میتوانید از دستور زیر استفاده کنید :

# کد دو رقمی *51*

برای غیر فعال کردن همه این کدهای دو رقمی باید از کد #55# استفاده کنید...

4- انتقال مكالمه از خط اشغال به خطوط ديگر ( Call forwarding) :

براي اين كه تماس گيرندگان با بوق اشغال مواجه نشوند ، مي‌توانيد يك يا چند شماره تلفن خود را به مركز تلفن مربوط اعلام كنيد كه در صورت اشغال بودن هر يك از شماره‌ها ارتباط به طور خودكار به شماره‌هاي بعدي منتقل شود.

اين سرويس با هر دستگاه تلفن دكمه‌اي مجهز به سيستم تن انجام شدني است.

برای استفاده از این حالت باید بعد از برداشتن گوشی کد #43* رو بزنید ... برای غیر فعال کردن این حالت باید کد #43# را وارد کنید.

5- سرويس بيدار باش :

با اشتراك اين سرويس زنگ تلفن در ساعت مشخص شده به صدا در مي‌آيد .

اين سرويس با هر دستگاه تلفن دكمه‌اي مجهز به سيستم تن انجام شدني ست .

برای استفاده از این حالت باید از روش زیر استفاده کنید:

ابتدا *55* رو بزنید بعد بترتیب ساعت و دقیقه را وارد کنید و در آخر # را بزنید.

مثلا میخواهیم در ساعت 14:38 تلفن زنگ بزند ، این کد را میزنیم :

1438#*55*

برای غیر فعال کردن این سرویس باید کد #55# را وارد کنید.

6- سرويس نمايشگر شماره CallerID :

در این سرویس شما کافی است یک دستگاه شماره انداز یا یک تلفن مجهز به نمایشگر شماره تلفن را ابتیاع کنید و با استفاده از آن میتوانید شماره را دریافت کنید. این سرویس نیازی به کد فعال سازی ندارد.

7- دایورت بعد از 5 زنگ :

با استفاده از این سرویس شما میتوانید کاری کنید تا بعد از 4 بار زنگ خوردن گوشی و جواب ندادن به گوشی در زنگ 5 ام تلفن دایورت شود روی شماره ای دیگر..

برای استفاده از این سرویس شما باید از کد زیر استفاده کنید:

# شماره مورد نظر*65*

طبق معمول برای غیر فعال کردن این امکان باید کد #65# رو وارد کنید...

 

منبع : http://landlaughter.blogfa.com

 

+ نوشته شده در  یکشنبه هشتم اردیبهشت 1387ساعت 12:7  توسط حامد  |